20.9.08

MAHU AKU SUJUD SEMBAH?

diri mu jauh
ikatan kian rapuh
kata putus mu tetap ampuh
percaya tak lagi seluruh
bagai menyaksi dedaun luruh
dipegang rapuh dibasuh luluh
gugur dipijak tak sempat mengaduh
tiada apa yang bersisa kukuh

dicapai tak sampai
difikir cara pelbagai
masih juga tak tergapai
koyak diguris dawai
dipetik lemah longlai
direntap terpisah tangkai
dipegang urat terungkai
akhirnya letih tersadai

mahu aku sujud sembah
aku tahu diri ku bersalah
bukan bermakna aku kalah
layak dituduh disumpah seranah
demi cinta yang selalu berbalah
hati ku mungkin bernanah
namun bukan aku taburkan fitnah
tak pernah kepedasan dek cili merah

terserah diri mu
aku mungkin menunggu
berapa lama aku tak tahu
arus rasa mu tak pernah tentu
kejap pasti kejap keliru
kejap merah kejap biru
bersungguh menyorok warna kelabu
dari pandangan tajam kekasih mu

No comments: