20.9.08

LEWAT

gugur titisan kesayuan
melihat dia dalam pertarungan
diamnya tak tertafsir
mungkin ini titik akhir
tertolak jauh ke masa silam
saat cemburu mencengkam
megah aku memapar kuasa
tanpa sedar terbeban dia

mesra sudah lama tiada
silam ku buang sejauhnya
namun bila ku angkat wajah
bayang yang pergi kasar menyergah
nyawanya ku tamatkan
dia berpaling penuh kebencian
terbunuh cinta hatinya
punca dia sengsara

ingin aku lari tapi tak bisa
nafsu menguasa ku hilang punca
sangka ku dia akan melupa
kenyataan menampar dia terkena
mahu saja ku paling muka
sebak menghunus melihat dia
tangannya ku genggam sentiasa
takkan terdetik meninggal dia

puas ku rawat, tiada ubat
di mata dia aku pengkhianat
aku takut aku terlewat
menyelamat dirinya tanpa disekat
semua berlalu begitu cepat
sehela nafas kebebasan didapat
pergi dia tanpa wasiat
tangannya masih ku genggam erat

dia terlena dalam peraduan
sebelum bangkit di alam kemudian
tangis ku membasahi cadar
sekujur tubuhnya ku tutup gebar
bersih wajahnya mengujakan
berlalu rohnya menyakitkan
sugul aku di sebelahnya
menanti doktor tiba...

No comments: