25.11.08

SOMETHING PERSONAL

setahun lalu
kala masih berhubungan
kala suaranya berharga bak berlian
senang mendengar
sering bertanya khabar
segalanya tak sukar

namun waktu berkuasa
cepat benar disambar kasar
rajuk terasa adu bertengkar
yang terdengar hanya diam
golak rasa dipendam
jernih wajah bertukar kusam

aku tak pernah lupa
janji tinggal janji
tinggal tak dipeduli
aku akur aku tersungkur
punah angan hancur lebur
walau sayang masih bersalur

saat pandang pertama
sebelum hilang daya
lepas segala-gala
dititip, dikirim
bulan bersua musim
terima seada hak mu

percayalah aku sayang
tak minta balas berjela panjang
makin diikat banyak rintang
walau dimiliki
walau digauli
aku milik aku

mungkin pertemuan ketiga
terhalang rencana Dia
ya, itu biasa
insan kesayangan
tiada suratan
terima kasih kerana mengundang

No comments: