25.11.08

ENOUGH - BECAUSE I TOLD YOU SO!

bukan maksud mempamer kurnia
kata dikalam membenar rasa
segala lincir dikawal kepala
rendah ditinta di helaian biasa
mungkin terkunci niat bicara
khuatir kelak mengundang bencana
diam aku seribu makna
luangkan masa andai membaca

kata mereka aku bagus
ku balas ikhlas dengan rengus
jikalau kerana beberapa gugus
aku lebih rela pupus
diterbang jauh angin berhembus
di sebalik tabir dilindung kabus
kemasyhuran aku tak rakus
hanya kebenaran yang benar tulus

tak pernah sesaat merendah diri
aku bangsawan penuh iri
TIDAK ku simpul mati
jawapan tetap takkan berganti
ada lagi yang maha tinggi
taatkan Dia mulia pekerti
penanya tak henti menari
luah rasanya aku rindui

ku rasa ini detiknya
jangan menidak yang diiya
aku bukan sebagus mana
memang berpijak di bumi nyata
siapa kan membaca tragedi duka
siapa kan membazir masa
sayangkan aku bukan selamanya
akhir aku dilupa jua

No comments: