24.11.08

AKU RINDUKAN SEMALAM

aku rindukan semalam
satu persatu kenangan karam
walau hari tak suram
walau mata rabun ini tak pejam
segenap penjuru berdiam kejam
sepi berteman pekat malam
ragu segera menyulam
gelojoh mencerna ilham

aku rindukan semalam
saat bersama teman-teman
suara tak lagi kedengaran
lapang dimansuh sempadan
padam segala impian
ditelan gelap kepalsuan
samar dalam pandangan
pudar bersama harapan

aku rindukan semalam
kala hangat dalam dakapan
adakah hanya bayangan
menyerah lemah pada kerinduan
menyerah nafsu pada kebuntuan
hikayat tiada kesinambungan
dikarang tiada tulisan
berpanas tetap kebasahan

aku rindukan semalam
menyaksi waras terpendam
atur langkah jangan tersembam
kemasyhuran akan tertanam
api sekam pasti terpadam
membuang noda semalam
tergelincir lampau dan silam
melepas khas dan am

No comments: