25.11.08

EH - A DIFFERENT ONE

aku tak punya suara yang sedap
aku tak pandai bermain gitar
aku tak betah 'berlawak jenaka'
mungkin aku permaisuri ais

aku tak suka rumah yang kotor
aku tak suka membasuh mugs yang kotor
aku tak suka menyental bathroom yang kotor
aku masih permaisuri ais

aku mungkin tak se-'happening' mereka
lagak macho bernama jejaka
aku hanya tahu merungut saja
aku masih permaisuri ais

mungkin jarak usia
tapi tidak juga
mungkin bukan selera
ada juga yang ku suka (hikhikhik...)

ingin rasa ku halau semua
namun rumah ini bukan aku yang punya
tanpa mereka agak sunyi dunia
mungkin aku permaisuri ais

sabar mungkin jalan yang ada
hanya tinggal setahun sahaja
walau kerenah mereka aku tak suka
mereka tetap teman yang punya rasa

indah hidup si permaisuri ais
namun sepinya takkan habis
mungkin fi'ilnya sudah tertuliis
dia tetap permaisuri ais

No comments: