25.11.08

LET HIM WIN

tutup rapat pintu mu
humban aku ke penjuru
jelas tiada ruang menunggu
meluang masa yang tidak perlu
menilai bicara yang bukan baru
kerana ku tahu

tak sudi mendengar, baiklah
selesa dikawal rasa, baguslah
engkau betul, aku salah
engkau menang, aku beralah
hanya kerana aku kisah
hanya kerana aku endah

engkau pernah mengamar
jalan kita akan sukar
melayan mu ku perlu sabar
detik hati ku mungkin sebentar
tersembunyi dari ku apa yang benar
kini jelas terbit calar

ini bukan pengakuan
ya, percaya telah keciciran
persahabatan jadi pertaruhan
diam jadi peneman
takkan keluar satu perkataan
dengan harapan dia kan aman

terlalu lambat menyesali
hanya kerana aku peduli
membiar dikuasa mimpi
mengangan yang terlalu tinggi
tersasar yang ku kehendaki
peluang hanya sekali

malas sudah gilakan kuasa
kata akhir milik mu jua
simpan diri ku kalau berharga
simpan budi mu jika aku hina
mustahil engkau lupa
engkau ada segalanya

tiada guna mengambil berat
hidup kan selamanya tak berkat
takkan terbanding hebat
dusta belaka tak pandang darjat
terlerai tali mengikat
luka khianat takkan terubat

No comments: